Laddningssymbolen tänds och det börjar pipa, hjälp.

Jörgen Alw

2018-08-09 18:37

Bavaria 32 Cruiser

Norrtälje

Hej
Som jag skrivit på fb sidan och i någon tråd här har jag problem med laddningssymbolen helt plötsligt tänds och det börjar pipa,spelar ingen roll vilket varv jag har på motorn. I samma veva rusar volt mätaren (Bavarias) upp till 15.8V på startbatteriet ingen förändring på förbrukarsidan. Idag felsökte jag och blir inte klok på vad som är fel, behöver hjälp. Båten har legat i hamn en vecka och det första jag gjorde var att kolla status på båda batterier och dom håller 13. 0V och 13.6V utan landström. Jag stänger av förbrukarbanken och startar och efter en stund larmar det och startbatteriet hamnar på 15.7V. Nästa steg är koppla in landström och då ligger mätarna på 14.6V och 14.7V. Stänger av förbrukarbanken och startar samma felmeddelande uppstår igen! Har kollat sladdar och inget verkar sitta löst. Generatorn snurrar och remmen är spänd som den ska. Vad ska göra för att gå vidare? Har inte gjort några installioner mer än att byta ut landströmsladdaren men det var innan sjösättning och felet uppstod för en vecka sedan.

//Jörgen

Palijeth
palijeth.blogspot.se/

Endast medlemmar får läsa svaren på inlägget.
Logga in / Bli medlem